nauka samodzielnego spożywania posiłków – instruktaż i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki, widelca i kubka – samodzielne próby jedzenia i picia;
wdrażanie nawyku sprzątania zabawek po zakończonej zabawie;
Dzień Babci i Dziadka – wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
LUTY
doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
pobudzanie kreatywności u dzieci poprzez udział w zajęciach plastycznych różnego typu;
zachęcanie do wspólnej zabawy tanecznej podczas Balu Karnawałowego;
doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, przy wężu ułatwiające bezpieczne przemieszczanie się, prawidłowego siedzenia przy stole, na dywanie;
rozwijanie umiejętności dłuższego skupienia uwagi na jednej czynności lub zabawie;
modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw oraz adekwatnego reagowania na polecenia opiekunki.
MARZEC
rozwijanie umiejętności prawidłowego naśladowania ruchów opiekunki podczas zabaw ruchowych;
ćwiczenie sprawności manualnych poprzez wykonywanie prac plastycznych(wpajanie nawyku estetycznego);
zapoznanie dzieci z nową porą roku – wiosną;
obserwacja zmian następujących w przyrodzie podczas spacerów i zabawy na placu zabaw;
wspomaganie dziecka w próbach samodzielnego spożywanie posiłków;
wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka.
KWIECIEŃ
stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonalenia sprawności umysłowych;
zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkanocnych;
wyrobienie orientacji przestrzennej, nabycie umiejętności w zapamiętywaniu swego miejsca i poruszania się w grupie;
kształtowanie umiejętności naśladowania improwizowanymi ruchami treści piosenek;
wyrabianie nawyku sprzątania zabawek po skończonej zabawie.
MAJ
umożliwianie bezpośredniego i pośredniego kontaktu z przyrodą;
rozwijanie umiejętności ruchowych oraz cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane i samorzutne;
kształtowanie nawyków higienicznych, zachęcanie do zjadania całej porcji posiłku;
kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnym materiałem plastycznym podczas działań zorganizowanych;
budzenie w dzieciach pozytywnych uczuć i emocji związanych ze zbliżającym się Dniem Matki;
Dzień Rodziny – wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
CZERWIEC
używanie form grzecznościowych i uprzejme zachowanie się wobec innych;
zwrócenie uwagi na umiejętność dobierania ubrania do warunków atmosferycznych;
zwrócenie uwagi na bezpieczną i zgodną zabawę;
rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
wyrabianie orientacji przestrzennej, nabycie umiejętności w zapamiętywaniu swego miejsca i poruszania się w grupie;
zapoznanie dzieci z nową porą roku- latem;
tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas świętowania Dnia Dziecka.
SIERPIEŃ
zachęcanie do swobodnej zabawy z rówieśnikami;
utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, doskonalenie sprawnego i bezpiecznego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku;
rozmowy na temat wakacji – omówienie sposobów spędzania wolnego czasu;
kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków;
kontynuowanie kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – myjemy rączki i buzię;
przygotowanie dzieci starszych do przejścia do przedszkola (trening samodzielności w czynnościach samoobsługowych).